Harmoni

Nu när jag just skickat efter de sista julklapparna så är det tid att sakna sommaren. Jag brukade inte tycka om sommar. Men de senaste åren har de blivit bättre och bättre. Nu saknar jag bekymmerslösheten. Jag saknar de fungerande sömnvanorna (ljus är viktigt ibland) :P Jag saknar till och med värmen.
 
 
Egentligen så går det nog ganska bra just nu. Jag pluggar precis det jag vill, jag gör massa roliga fotojobb, jag får änrligen börja simma så smått igen efter benhinneinflammationen. Men jag känner stressen. Och då får man bestämma vad som är viktigast. Göra alla spännande saker, eller släppa lite och må bra. Hittills är det skolan och hälsan som får lida. Jag fick mitt livs första rest på en inlämningsuppgift och jag har varit och lämnat massa blodprov för att se till att min kropp mår bra. Vi får se vad de säger. Jag ska i alla fall försöka sakta ner litegrann. Svårt när allt är så roligt. Men jag säger ju åt andra att de ska lyssna på sina kroppar. Man vill ju inte vara en hycklare.
 
Apropå allt roligt så har jag gjort mitt första redigeringsjobb. Och jag har fakturerat, så där som egenföretagare gör. Visserligen via Frilansfinans, men jag kände mig ändå ganska så vuxen och viktig. Bilderna ska hamna i en katalog för ett byggvaruhus. Vet inte när de trycks, men lovar att visa. Kommer att hålla katalogen i famnen och aldrig släppa taget. Så coolt kommer det vara. Jag vet inte om jag vågar hoppas på en framtid som är precis så cool. Med mina bilder eller skapelser på platser där massa människor kan se. I smyg drömmer jag.
 
Nu ska jag försöka varva ner och sömna. Inte alltid det lättaste. :P
Allmänt | |
Upp