Den förrädiska fotöljen

Idag är jag faktiskt stolt över mig själv. Jag satt i nedsjunken i min fotölj och tyckte att det hade vart trevligast att bara stanna kvar där resten av kvällen och äta kladdis. Det är också mysigt i simhallen men det är fasligt långt dit. Men sen bestämde jag mig för att tvinga mig själv. Det skulle vara ok att ta det lugnt och bara chill-simma, men jag skulle i alla fall ta mig dit liksom.
 
Det visade sig att fredag kväll var en ypperlig tid att besöka simhallen. Banan för motionssim var nästan tom, delade den med en till snubbe en del av tiden och sen fick jag ha den helt för mig själv. Så jag kunde simma på i min egen takt, vilken är något snabbare än den som normalt hålls av motionssimmare. Så jag simmade mina 50 längder på kortare tid än jag brukade simma 40. Jag passade också på att testa några stycken med backstroke eller vad tusan det nu heter. Jag är i vanliga fall en väldigt inte avancerad simmare. Jag simmar vanligt bröstsim eller ryggsim med bara benspark. Om jag vill träna armar mer så håller jag benen stilla och simmar med bara armarna och tvärtom. Men jag försöker utmana mig att simma fler sorters sim. Och backstroke visade sig vara fedt jobbigt :P
 
Jag har insett att jag borde skaffa simglasögon och näsklämma för de mer avancerade simstilarna (jag är en sån som måste hålla för näsan när jag är under vatten). Jag måste också skaffa en såndär badmössa för att skydda mitt stackars hår annars får jag ge upp om att spara ut det :P Men det känns fel att komma in och se superproffsig ut med badmössa och sedan simma vanligt bröstsim :P
 
Apropå sim-grejer så har jag investerat i nya badkläder äntligen. Och det är första gången som jag fokuserar på att de ska sitta bra när man simmar och tränar istället för att vara snygga. Så jag testade dem första gången idag och det var så mycket mer bekvämt. De vackra badkläderna får ligga kvar i skåpet tills jag ska social-bada nästa gång.
Allmänt | |
Upp