Little things

Ni vet när man försöker göra en smoothie, och maskinen verkligen inte fungerar hur många gåner man än testar, och man sen skjuter upp att skicka in den på service i en månad? Det hände mig. Så idag skulle jag äntligen skicka in den. Jag hade en kartong, fraktsedel, allt jag behövde. Men så får jag impulsen att testa en sista gång. Och då fungerar den jäveln. Blir hemskt irriterad på att jag gått typ en månad utan min favoritmat när den egentligen har fungerat. Sen slängde jag mig iväg till affären för att köpa anti-trötthet-ingridienser.
 
Ja, jag var tvungen att ta en bild, för jag blev så glad och ville dela men mig av det typ :P
 
Det i bilden ovan med lite apelsinjuice, citron och sojaprotein som redan står i skåpen blir nog många olika veganska smoothies (har börjat dissa kvarg litegrann. den får vara med i omeletter istället). Jag har vågat mig på att göra smoothies med spenat. För om det är frusen spenat blandat med mango och apelsinjuice så smakar det inte så mycket men man får i sig allt nyttigt. Däremot har jag akdrig testat att göra smoothie med rödbetor. Jag tänker att jag blandar det med lite hallon och citron. Kanske äpplen. Vi får se. Annars hamnar det på en ungsplåt så de kommer ju inte att gå till spillo.
 
Min favorit är den eleganta spenaten. Aldrig att jag skulle äta vanlig spenat. Det måste vara elegant när jag ska slänga det i en maskin och mixa det i små bitar.
Allmänt | |
#1 - - emmish:

ha en fin måndag

Tävling ute i min blogg

Upp