Utmaningar

Dagens utmaning: Släppa allt och fokusera på en sak.
 
Imorgon ska jag göra mitt första fotojobb för Liu. Bara det känns lite överväldigande. På torsdag har vi pitch för projektet som ska hålla på i tre månader så där finns det mycket att göra. Sen är det alla små saker som ska göras. Jag ska hinna slappna av, simma och ta hand om mig själv också. Men just nu, denna kväll, är uppdraget att bli klar med hemtentan och skicka in den.
 
Ni vet den där känslan där stressen ligger högt upp i halsen och det är där du andas? Så känns det nu. För jag kan inte släppa resten. Hur gör man egentligen för att fokusera på bara en sak? Den som vet får en hel plåt kakor av mig asså.
 
Tills jag vet ska jag skriva lite till, om helt andra saker. Som nu, skriva av mig lite. Jag ska andas djupt en stund, dricka lite kaffe och göra mitt bästa. Det är allt man kan göra, eller hur?
 
 
Allmänt | |
Upp