Zeitgeber

I helgen hade jag pojkvännen på besök. Ni minns grabben jag berättade om i somras. Men ibland blir det krock i dygnsrytmer när den ene jobbar sena kvällar och den andra (jag) stiger upp onormalt tidigt i en vecka för att plugga intensivt. Så jag har vaknat flera timmar tidigare än honom och har alltså suttit och försökt underhålla mig med allt som inte är plugg. (Ok, jag pluggade liite också.)
 
Men det visade sig vara en ganska bra sak eftersom jag äntligen kom igång med ett projekt jag har velat starta sen förra vintern, alltså en liten mini-webbtidning. Den ska heta Zeitgeber. Ett ord jag fastnade för när vi skrev uppsats om 24/7 samhället och olika dygnsrytmer. Jag kommer att skriva mer i själva webbtidningen så hejdar mig nu. Men hur som helst har jag massa artikel-idéer redan så det viktigaste var att hitta en layout-stil jag gillar. Jag ska göra korta nummer så att jag kommer igång och börjar lägga ut dem. Bara jag vågar, bara jag utmanar mig själv och lär mig.
 
Så här ser det ut nu, i början och innan jag fyllt på med mina egna texter. Om det går bra kommer jag be syrran att göra illustrationer och be andra skrivare att skriva lite också.
 
Nu ska jag skynda mig att sova innan tolvslaget. Jag fyller år imorgon faktiskt och det mysigaste är ju att somna innan klockan slår 00.00 och sedan vakna upp till födelsedag. Jag har förberett födelsedagsfrukost också, med passionsfruktskvarg, chokladmuffins, nötter och frukt. För när man man fyller år är födelsedagsfrukost det allra viktigaste. Resten är bara skådespel :P
 
Allmänt | |
Upp