Vårhelg

Ni vet de där mornarna när allt är precis som det ska vara? När solen skiner in men det inte är för varmt. När man har nytvättade sängkläder och ett fluffigt täcke som man stannar under tills man verkligen måste ha kaffe. När man har tid att göra extra god frukost. När man kan krypa tillbaka ner i sängen sen för det finns inget som man verkligen måste göra. Och morgonkänslan varar långt in på eftermiddagen. 
 
 
När jag har extra tid över så plockar jag fram presskannan och gör extra gott kaffe. Andra mornar är det kaffekapslar som gäller, vilket är jättedåligt för miljön egentligen. Men det är antingen det eller så blir jag sen för så dålig är jag på hela tidsgrejen tidiga vardagsmornar. Hade jag haft ett kök i mitt rum så hade det här varit en sån här dag som det hade varit perfekt att plocka fram juice-pressen också och göra färskpressad apelsin, eller äpplejuice. 

Jag har också möblerat om i rummet så att solljuset hamnar rakt på sängen. Så där kan man ligga och sola och låtsas som om det är sommar tills det blir varmt ute också. Men tror också att jag ska ge mig ut på en promenad ändå. Så småningom liksom.  :P 
Allmänt | |
Upp