Hela grejen med kroppen egentligen

Kvällen som skulle spenderas med plugg men som slutade i poesi. Vart tog hjärnkapaciteten vägen att slå sig ner och bruka allvar? Visst är det så man säger? Jag minns inte, och inte heller orkar jag kolla upp det nu. 
 
 
Texten ovan kom från ett tidigare utkast men stämmer ganska bra överens med den här kvällen också. 
 
Dagens tema är hälsa. Alltså mat, träning och sömn. Jag ser på otaliga videos om food-prep. Alltså när man lagar mat på söndagen inför hela veckan. En vana som jag hoppas skapa mig i sommar. Jag lägger så mycket pengar på ganska inyttiga luncher från ica eller coop. Eller visst, salladsbaren är helt ok. Men det känns lite tråkigt varje dag. Så jag ska investera i 5 st lunch-size matlådor och ett par stora för lunch och middagsförberedelser. Sen ska jag börja köpa ägg från gårdsbutikens marknadsstånd, grönsaker och frukt från marknadsstånden som ligger på vägen hem från jobbet. Jag ska koka massa ägg att ta med mig så jag inte skippar frukost. Jag ska börja göra smoothies i små flaskor eller burkar att ta med på morgonen. Tror att det blir billigare, och framför allt skönt att veta att man inte måste laga mat på hela veckan sen. Vi får se hur det går. 
 
I sommar ska jag läsa en kurs i näringslära. Jag gör ju mitt bästa för att läsa på allt jag kan från internet och hitta intressanta böcker på bokrean. Men det ska bli trevligt att få testa kunskapen lite, få expert-hjälp, och framför allt få ett diplom som bevis på att man kan det sen. Inte för att jag är så hemskt intresserad av arbeta med det, men för att det finns så mycket problematisk information om näring (dieter egentligen) och det skulle vara trevligt att vara en motpol. 

Och till sist vill jag gnälla lite :P För simhallen har ändrat öppettider så de senaste gångerna jag försökt gå dit (i mitt upptagna slutet-på-terminen-schema) så har det varit stängt. Så nu har jag en stel rygg och brutala sömn-problem med mardrömmar och koffeinberoende som resultat. Så nu är jag nästan så desperat att jag kliver upp super-tidigt imorgon för att simma innan skolan. Vi får se hur det går. :P Jag vill dela med mig av min absoluta favorit pepp-video. Den är så seriös men så fruktansvärt fånig. I love it. 

"You are a lion in a field of lions!" 

"To you, the laws of physics are merely a suggestion". 


Allmänt | |
Upp