Stormageddon

Nu var det nästan en månad sen sist jag skrev här och så mycket har hunnit hända. Jag blev sjuk en andra gång. Förkyld, just som jag blivit frisk. Jag har hunnit få ordentligt att göra i skolan igen, och det är ju spännande när man pga förkylning redan ligger efter massa :P
 
Men det roliga är att vi snart är igång med terminens stora projekt, som innebär uppsatsskrivning och produktionsplanering. Vi ska skriva och jobba med fatshaming. Ett ämne som inspirerades av samma ryck som fick mig att skriva det långa arga inlägget om samma ämne för ett tag sen. Men fatshaming är bara arbetsnamnet. Vi ska snarare studera medias (och samhällets) bild av hälsa. Sedan planerar vi en produktion som inte ser ner på smala kroppar, för det är viktigt, men som istället visar alla kroppar lika vackra och lika självklart. Vi får se vad det blir.
 
Förutom det har jag blivit med fågel. En pytteliten undulat har fått flytta in hos mig. Jag har förberett och kollat efter burar och grejer sen innan sommaren men nu fick jag äntligen tag på en bra bur till ett vettigt pris som jag fick hämta ner från Stockholm. Jag har köpt inredning, den perfekta maten, leksaker, näring, dyr bursand och massa frukt (som vi delar på till frukost). Sedan har jag läst på ännu mer och insett att det första inte stämde så jag har kastat sanden, köpt snäckskal utan sand och en stor bläckfisk-kalksten istället.
 
Min poäng är att trots att jag vuxit upp med fåglar så är det en process att lära sig allt. (Dåliga) Djuraffären säljer gärna saker som egentligen inte är bra för djuren så länge de tjänar pengar.
 
Han heter Milo, Stormageddon i andranamn, men man kan också kalla honom t.ex. Sötepöl, Sugahploffs eller Pytteliten. Jag har gjort mitt bästa för att inte översvämma mig instagram med bilder på honom :P men här är han:
 
Sist men inte minst har jag fått en nytt jobb! Ett till jobb. Ett extrajobb. Ett alldeles speciellt  jobb. För jag ska få fota uppdrag åt Linköpings universitet. Jag har alltså drömt om att få fota sen jag var mini-me och nu har någon valt just mig och några till att få fota åt skolans hemsida, nyhetsbrev och kanske katalog. Jag typ sprängdes av lycka när jag fick reda på det och det känns så jäkla stort. Jag tänker låta det vara precis så stort och fortsätta att nästan sprängas av lycka och så lovar jag att länka till några av bilderna ifall de ploppar upp någonstans. Mitt första uppdrag är på onsdag (!) och jag är så sjukt pepp!
 
Nu blev det ett inlägg med allt på en gång men jag lovar att jag kommer att tjata om alltsammans flera gånger till :P
 
Allmänt | |
Upp